آخرین اخبار

9. اسفند 1391 - 22:41   |   کد مطلب: 50
یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: انفاق یک عامل ارتباط، اتصال و تعاون محسوب می‌شود، همین که به فکر دیگران هستیم نشان می‌دهد که نوع‌دوستی و محبت در درون ما وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی درباره انفاق اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند " آگاه باشید و مطلع که ما شما را دعوت می‌کنیم برای انفاق در راه خدا". بنابراین اولین دعوت از مردم توسط خداوند صورت می‌گیرد و پروردگار انفاق را جزء دستورالعمل زندگی ما قرار داده است.

 

وی با بیان این‌که «در انفاق باید چند مطلب اساسی را مورد توجه قرار دهیم» گفت: اولین نکته در احسان و انفاق این است که به مقداری که برای ما امکان دارد انفاق کنیم. درآمدهای افراد متفاوت است و هر کسی به میزان درآمد خود باید انفاق کند.

 

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اصول بعدی انفاق اظهار کرد: ما باید از چیزهایی که پاک، طاهر و حلال است انفاق کنیم نه از هر چیزی که مورد مصرف ما نیست. چیزی را انفاق کنیم که اگر به خود انفاق‌دهنده بدهند آن را بپذیرد.

 

اکرمی ادامه داد: در انفاق، اخلاص و خلوص نیت حرف اول را می‌زند. ما باید فقط برای خدا کار کنیم و با او معامله کنیم که خدا خود روش بنده‌پروری را می‌داند و پاداش انفاق را چند برابر می‌دهد.

 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: انفاق یک عامل ارتباط، اتصال و تعاون محسوب می‌شود، همین که به فکر دیگران هستیم نشان می‌دهد که نوع‌دوستی و محبت در درون ما وجود دارد.

 

وی ادامه داد: اینها همگی نشان از این دارند که انسان‌ها دارای صفات ارزشی مهمی هستند وگرنه پوشیدن، نوشیدن و غذا خوردن جزء مشترکات انسان و سایرین است، ولی انسانی که به دنبال انفاق باشد یعنی به انسانیت و شخصیت انسانی اهمیت زیادی می‌دهد.

 

اکرمی تصریح کرد: در مکتب اسلام آیاتی که فقط با واژه انفاق در قرآن آمده باشد زیاد است، مخصوصا در سوره بقره که در مدینه نازل شده و متناسب با تاسیس نظام و تمدن اسلامی است به انفاق اهمیت زیادی داده شده است و میدان گسترده‌ای را برای انفاق بیان می‌کند.

 

این عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: احسان و انفاق فقط مالی نیست. ما می‌توانیم گاهی با فکر و اندیشه بالایی که در درون خود داریم به دیگران انفاق کنیم و انفاق شامل تمام مسائل فکری، اعتقادی، اخلاقی، اقتصادی، جهادی، دفاعی، دنیوی و اخروی می‌شود.

 

 

اکرمی با اشاره به این‌که «سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) بهترین نمونه برای انفاق است» اظهار کرد: خداوند به عبادت توجه ویژه‌ای دارد و عبادت به انواع مختلفی تقسیم می‌شود از قبیل عبادت بدنی، مالی و فکری. ما گاهی حتی با یک رفتار پسندیده می‌توانیم به دیگران انفاق کنیم و به آنها درس خوب زندگی کردن را بیاموزیم.

 

این نماینده سابق مجلس در پایان گفت: در این راستا بهترین الگو برای ما ائمه اطهار (ع) و پیامبران هستند. بهتر است در انفاق کردن آنها را الگوی خود قرار دهیم.

به نقل از ایسنا

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار