آخرین اخبار

23. فروردين 1403 - 12:23   |   کد مطلب: 28108
میزان کشندگی سرطان معده همچنان بالا است و  ۱۲%  کل مرگ و میرها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه جهان مربوط به این بیماری است.

پیامدهای مصرف زیاد نمک محدود به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی‌عروقی نمی‌شود، بلکه سرطان معده از دیگر پیامدهای این ماده غذایی به حساب می‌آید.

میزان کشندگی سرطان معده همچنان بالا است و  ۱۲%  کل مرگ و میرها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه جهان مربوط به این بیماری است.

برآوردهای انجام شده در کشور انگلستان بیانگر این است ۲۴ درصد موارد سرطان معده (۳۱ درصد در مردان و ۱۲ درصد در زنان ) با مصرف روزانه بیش از ۶ گرم نمک ارتباط دارد.

در ایران، سرطان، سومین علت مرگ و میر به شمار می‌رود و سرطان معده سومین سرطان شایع است. مصرف نمک ۱۰ تا ۱۵ گرم در روز یعنی ۲ تا ۳ برابر مقدار توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت است.

سرطان معده تنها یکی از زیان‌های مصرف زیاد نمک است. پوکی استخوان، فشارخون بالا و به دنبال آن نارسایی‌های کلیوی و بیماری‌های قلبی عروقی از دیگر مشکلاتی است که مصرف زیاد نمک در بروز آنها یک عامل خطر مهم به شمار می‌رود.

  بنابراین با کاهش نمک مصرفی در حین طبخ  غذا، حذف نمکدان سر سفره و میز غذا، منع مصرف تنقلات شور و پرنمک، می‌توان احتمال ابتلا به سرطان معده را کاهش داد.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار