آخرین اخبار

27. مهر 1402 - 11:28   |   کد مطلب: 27274
در این مجال قصد داریم تا با مروری مختصر و اجمالی بر وصیت‌نامه‌های شهیدان، یاد و خاطرشان را زنده نگاه داریم.

به گزارش آوای فامنین؛ در وصیت‌نامه شهید غلامعلی سعیدی فرآمده است: از آقا امام زمان (عج) و امام امت معذرت می‌خواهم که سرباز شایسته ای برای آنها نبودم و از پدر و مادرم که عمری زحمت این رو‌‌ سیاه را کشیده اند، قدردانی کرده و از اینکه ادای حقوقشان را نکردم حلالی می‌خواهم.

ما خاکیان محجوب یا افلاکیان چه دانیم که این ارتزاق عند« رب الشهداء» چیست؟ با حمد و ثنای خداوند قادر و متعال سلام بر رسولان الهی خصوصاً حضرت خاتم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام، سلام بر دلیل و هادی و هستی من امام امت و سلام بر شهدای اسلام از ابتدا تا انتها مخصوصاً شهید مظلوم کربلا ابی عبدا…(ع) حقیر حرفهای زیادی دارم که مخاطب آن مطالب شما عزیزان و بزرگواران نیستید چرا که شما اهل علم و عمل هستید؛

آنها که باید بشنوند یا اصلاً به گوششان نمی‌رسد و یا از بس شنیده‌اند و عمل نکرده‌اند، دیگر گوش شنوا ندارند از طرفی به طور متعارف هر کس که می‌رود از خود نوشته ای بر جای می‌گذارد که اگر وصیت شرعی هم نباشد به وصیت معروف است حقیر از خودم حرفی ندارم و لذا در این نوشتار چند کلامی از زبان کتاب ا… و ائمه معصومین علیهم السلام و امام بزرگوارمان و یا مفاهیمی که از آنها برمی آید، ابتدا برای تذکر به خود و بعد هم برای یادآوری شما عزیزان می‌آورم و میدانم که تکامل در عمل به اینها نهفته است.

خداوند سبحان در قرآن کریم می فرماید:

۱) بسمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ «* وَالْعَصْرِ * إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ * إِنَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحاتِ َو تَواصوا بالحق و تواصوا بالصبر»

۲) «یا قَوْمِ إِنَّمَا هَذِهِ الْحَیَاهُ الدُّنْیَا مَتاعُ وَ إِنَّ الْآخِرَهَ هِیَ دَارُ الْقَرَارِ» (غافر / ۳۹) ای مردم این زندگانی ،دنیا متاع ناچیزی بیشتر نیست و سرای آخرت منزلگاه ابدی است.

۳) «یا أیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَا لَکُمْ إِذَا قِیلَ لَکُمُ أَنفِرُوا فِی سَبِیلِ اللهِ أَنَّا قَلْتُمْ إلَى الْأَرْضِ أَرَضِیتُم بِالْحَیَاهِ الدُّنْیَا مِن الْآخِرَهِ فَمَا مَتَاعُ الْحَیَاهِ الدُّنْیَا فِی الْآخِرَهِ إِلَّا قَلِیلُ»(توبه/۳۸) ای کسانی که ایمان آورده اید جهت چیست که وقتی به شما امر می‌شود برای جهاد در راه دین بی درنگ خارج شوید سخت به خاک زمین دل بسته اید؟ آیا راضی به زندگانی دنیا عوض حیات ابدی آخرت شده اید؟ در صورتی که متاع دنیا در پیش عالم آخرت، اندک و ناچیز است.

۴)« یَقُولُ یَالَیْتَنِی قَدَّمْتُ لِحَیَاتِی» (فجر / ۲۴) و با حسرت گویند ای کاش برای زندگانی ابدی ،امروزم کار خیری انجام می‌دادم.

۵) قال علی بن ابیطالب (ع):« مَرارَهُ الدُّنیا حَلاوَهَ الآخِرَهَ وَ حَلاوَهَ الدُّنیا مراره الآخره» سختى دنیا، موجب آسایش آخرت و آسایش دنیا موجب سختی آخرت است. از آیات و روایات زیر بر می آید که :

(۱) تقید به انجام وظیفه و خالی بودن عمل از رضایت نفس اماره در تمام مراحل زندگی سیره مردان خداست.

(۲) گناه موجب قساوت قلب میشود قساوت قلب چشم را خشک می‌کند و تا اشک نیاید انسان کامل نمی‌شود.

(۳ )جهاد میدان امتحان ایمان است. امام عزیز و بزرگوارمان می‌فرمایند این را بدانید مکلّفی در این عالم نیست که تحت آزمایش و امتحان خدا نباشد. و در جای دیگر میفرماید به هیچ چیز الا مصالح اسلام و مسلمین فکر نکنید که در این صورت خداوند تعالی پشت و پناه شماست.

در پایان از آقا امام زمان (عج) و امام امت معذرت می‌خواهم که سرباز شایسته ای برای آنها نبودم و از پدر و مادرم که عمری زحمت این روسیاه را کشیده‌اند، قدردانی کرده و از اینکه ادای حقوقشان را نکردم حلالی می‌خواهم از سایر برادرانم و اقوامم نیز طلب حلالیت دارم همچنین از دیگر دوستان و آشنایانی که با حقیر آشنایی داشتند، طلب و تقاضای حلالیت دارم از برادرانی که با آنها توفیق اخوّت داشتم به جهت اینکه نتوانستم حقوقشان را ادا کنم طلب حلالیت می‌کنم و اگر مایل بودند هر کدام برایم ۵ ،روز نماز قضا و یک روز روزه قضا بگیرند، در ضمن اگر برایتان امکان داشت نماز وحشت را فراموش نکنید هر کس از حقیر چیزی طلبکار ،است برای مطالبه به خانواده ام رجوع کند و یا اینکه حلال بفرماید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته بنده عاصی غلامعلی سعیدی فر ۱۴/۰۹/۱۳۶۶

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار