آخرین اخبار

13. شهريور 1402 - 22:02   |   کد مطلب: 27141
اکونومیست نوشت:سیاست‌ اغلب با تبلیغات دنبال می‌شود، در حالی که به انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نزدیک می‌شویم، موضوع جدیدی باعث نگرانی شده‌است، هوش مصنوعی!

با اینکه همیشه انتظار می‌رود اطلاعات غلط توسط انسان، ایجاد و پخش گردد با پیشرفت هوش مصنوعی مولد(Al)، انتشار مقالات و ایجاد تصاویر غیرواقعی، می‌توانند تبلیغات نادرست را ممکن سازند، مانند تصویر فیک منتشر شده از دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق امریکا که در عکس به شکلی نمایش داده شده بود که گویا توسط پلیس نیویورک دستگیر شده‌است!

ساخت ویدیوهای دروغین، شبیه‌سازی صدا و تصویر و قابلیت انتشار ‌آن‌ها در زمان اندک توانایی مختل کردن انتخابات در مقیاس گسترده را دارد.

ترس بزرگی که ایجاد شده به علت احتمال افزایش کمپین‌های اطلاعات نادرست توسط هوش مصنوعی در انتخابات سال ۲۰۲۴ است، درست همانطور که با اغاز انتخابات در کشورهایی همچون امریکا، بریتانیا، هند، اندونزی، مکزیک و تایوان که مجموع جمعیت حدود ۴‌میلیارد نفر رای دهنده دارند،احتمال تاثیرات منفی و به شبهه افتادن رای‌دهندگان به علت گسترش اطلاعات غلط در انتخابات را در این کشورها افزایش می‌یابد.

با این اوصاف و با توجه به امکان تاثیرات مخرب هوش مصنوعی بر جامعه، باز هم شرکت‌های بزرگ و کوچک، سرمایه‌گذاری‌های کلان روی آن کرده‌اند!

انتهای خبر /.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار