آخرین اخبار

20. فروردين 1393 - 8:58   |   کد مطلب: 8650
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اولویت‌های شورا در سال اقتصاد و فرهنگ، گفت: در نامگذاری سال جدید مقام معظم رهبری، موضوع اقتصاد و فرهنگ را به‌ عنوان یک دغدغه جدی به‌همراه عزم ملی و مدیریت جهادی مطرح کردند.

، جلسه 744 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات این جلسه اظهار داشت: دستور اصلی جلسه پیرامون نامگذاری سال 1392 توسط رهبر معظم انقلاب و مباحثی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کارهایی که در این زمینه می‌تواند انجام دهد، بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در نامگذاری سال جدید مقام معظم رهبری علاوه بر موضوع اقتصاد فرهنگ را به‌ عنوان یک دغدغه جدی به‌همراه عزم ملی و مدیریت جهادی وارد کردند.

وی افزود: محورهایی در این زمینه در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد که اعضا نیز نقطه نظرات خود را درخصوص آن ارائه کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: مضاف بر این موضوع اولویت‌های فرهنگی که دغدغه مقام معظم رهبری است در دستور جلسه قرار داشت.

وی تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال، تبیین ابعاد این نامگذاری، اولویت‌های کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و مواردی از نقشه مهندسی فرهنگی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب است در اولویت تصمیم‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جاری قرار دارد.

مخبر دزفولی گفت: موضوعات مرتبط با رفتارها و هنجارهای اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی گوناگون که متاسفانه در برخی موارد با آن مواجه هستیم، مسائل مرتبط با نوسازی و ساماندهی بخش‌هایی از فرهنگ نظیر سینما، کتاب، رسانه‌ها و... از دیگر مواردی است که در اولویت کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جدید قرار دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موضوع ترویج اخلاق اسلامی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی افزود: رفتارهای سازنده اخلاقی در جامعه در زمینه حرف گوناگون و اقشار مختلف در این زمینه مورد توجه است که سندی با عنوان "اخلاق حرفه‌ای" آماده شده است که به زودی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار خواهد گرفت.

مخبر دزفولی افزود: سند سینما، موضوع مالکیت فکری و حمایت از آثار نخبگان کشور نیز از دیگر مواردیست که در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: چگونگی استفاده از ظرفیت‌های مردمی در فعالیت‌های فرهنگی که جزو دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است در جلسه مطرح شد و مقرر شد اقدامات کارشناسی در این زمینه صورت پذیرد و پس از کسب آرا و نظرات صاحب‌نظران در این عرصه و اخذ پیشنهادها، نسبت به این موضوع در جلسات آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیری شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توجه به آثار فرهنگی مسائل اقتصادی در بخش‌های مختلف و وارد شدن نگاه فرهنگی به فعالیت‌های اقتصادی از موارد مورد تاکید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

وی افزود: با اولویت‌گذاری این موارد در جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی متناسب با نقشه مهندسی فرهنگی-که گام آخر تصویب را می‌گذراند و امیدواریم در جلسه آینده پیرامون ستاد راهبری آن تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شود-  ان‌شاءالله در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم گام‌های اثرگذاری را برداریم.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار