آخرین اخبار

8. فروردين 1392 - 13:58   |   کد مطلب: 617
روزنامه آمریکایی با استناد به شواهد و مصاحبه‎های صورت گرفته اعلام کرد تحریم‎های اعمال شده توسط غرب باعث انگیزه بیشتر ایران برای حرکت به سمت پیشرفت هسته‎ای شده است.

به گزارش آوای فامنین به نقل از خبرگزاری مهر، روزنامه کریستین ساینس مونیتور در مطلب خود با اشاره به اذعان مقامات ایرانی به تاثیر مخربی که تحریم‎ها بر اقتصاد کشور گذاشته است، اما در عین حال، محدودیت ها باعث ترغیب جمهوری اسلامی به گام برداشتن به سمت پیشرفت بیشتر شده است.

سکات پترسون، خبرنگار روزنامه در این زمینه می نویسد: "برای مقامات آمریکایی و اروپایی روشن شده است که اعمال تحریم‎های فلج کننده، باعث سرعت گرفتن پیشرفت هسته‎ای ایران شده است."

گزارشی که روز گذشته منتشر شد، بر اساس مصاحبه مشروح با 30 مقام، تحلیلگر و تاجر ایرانی تهیه شده است که مصمم بودنِ آنها را در برابر سنگ اندازی های غرب به نمایش گذاشته است.

عنوان آن "هیچ گاه تسلیم نمی شویم یا دست بر نمی داریم" انتخاب شده است که از نظر نویسنده، "هسته مرکزی باور نظام است" و "روشن می کند که پاسخ های غیر منتظره ایران، موثر بودن تحریم ها را زیر سوال برده است."

به گفته روزنامه فوق، "بخش نتیجه گیری این گزارش دید منحصر بفردی از منظر مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی نسبت به تاثیر تحریم‎ها ارائه می دهد که می تواند بصورت مستقیم بر روی مذاکره کنندگان هسته‎ای غربی و همچنان کنگره آمریکا که بدنبال افزایش تحریم هاست، تاثیر بگذارد. این افراد معتقدند که باید تا آنجایی که ایران حاضر به متوقف کردنِ بخش حساس برنامه هسته‎ای خود است، از تحریم‎ها بکاهند."

طبق نتایج فوق، تحریم ها نتوانسته باعث نتایجی که به دنبال آنها بوده اند، بشود زیرا "تشدید تحریم‎ها در نقطه مقابل باعث ترغیب ایران به پشرفت در برنامه [هسته‎ای] شده است."

همچنین در آستانه دور جدید مذاکرات در آلماتی، به گروه 5+1 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) توصیه کرده است که در پیشنهادشان در زمینه میزان تحریم هایی که می خواهند لغو کنند، تجدیدنظر کنند واگرنه شانسی برای موفقیت نخواهند داشت.

در انتهای گزارش آمده است: "بسیار بعید است که نظام تسلیم فشار تحریم‎ها شود ... [هنگامی که] هیچ تخفیف مناسب تحریم توسط P5 +1 بر روی میز مذاکرات قرار نگیرد، حتی به قیمت رویارویی نظامی با آمریکا، نظام حاضر به دست کشیدن از واضع خود نخواهد بود."

پترسون در بخش دیگری از تحلیل خود به صحبت‎های هفته گذشته مقام معظم رهبری اشاره می‎کند که ایران "تهدیدات را به فرصت" تبدیل کرده و با وجود "تاثیر منفی" تحریم ها، از آنها سربلند خارج شده است.

ایشان فرمودند: " آن فشارها ــ همان طور كه خودشان گفتند ــ برای فلج ‌كردن ملت ایران است. البته به كوری چشم دشمن، ملت ایران فلج نخواهد شد."

همچنین در این زمینه گفته شده است که پایداری نظام بر خواست های خود باعث شده است که در صحنه جهانی نیز احترام و اعتبار بیشتری کسب کند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار