آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1403 - 17:49   |   کد مطلب: 28305
خطیب موقت نماز جمعه فامنین گفت:
حمایت از مظلوم وظیفه امت اسلامی است
امام جمعه موقت شهر فامنین گفت: خدای متعال دو پوشش برای انسان قرار داده اول لباس ظاهر و دوم لباس باطن، همه آنچه انسان کشف نموده است.

حجت‌الاسلام مهدی نقوی خطیب نماز جمعه موقت این هفته فامنین ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد مبارک فاطمه معصومه (س) و علی بن موسی الرضا (ع)، با تکیه بر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند؛ اگر امت من و مردم مسلمان استغفار کنند از بلایای آسمانی و طبیعی دور خواهند مانند، گفت: انسان باید در تمام زوایای زندگی خود دقت کنند و نعمت‌های خداوند را بشناسند و شکرگزاری باشد.

وی ادامه داد: اگر امتحانات الهی نباشد روح انسان صیقل نمی‌باید پس برای امتحانات الهی شکرگزاری باشید و از محبت اهل بیت علیهم السلام برخوردار باشید تا مشمول رحمت باشید. توبه و شکرگزاری یکی دیگر از نعمت‌های مهمی است که رحمت‌های الهی را شامل می‌شود.

نقوی با تکیه بر آيات قرآنی در مورد حجاب و عفاف متذکر شد: لباس ظاهری و لباس باطنی در بحث تقوا از اهمیت بالایی برخوردار است و مواظب باشیم در دام شیطان گیر نکنیم، چون اولین گام شیطان برای به دام انداختن همین لباس و جامعه انسانی است.

وی با اشاره به سیره عبادی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: الگوی بسیار بزرگ و متقن می‌باشد و شاخصه مهم ایشان همان عفت، حیا و حجاب وی بود‌.

حجت الاسلام نقوی ادامه داد: جایگاه حضرت معصومه (س) در روایت‌ها اين است که وقتی وارد صحن و سرای این حضرت می‌شویم، روح، روان و جسم انسان صیقل داده می‌شود و منشا خوبی‌ها در جنس زنان می‌باشد.

وی با اشاره به تربیت نسل جدید توسط آموزش و پرورش گفت: اهداف بلند آموزش و پرورش زمانی تحقق پیدا میکنید تا خانواده‌ها هم در کنار این نهاد باشند وگرنه به تنهایی دچار ضرر و زیان می‌شوند.

نقوی با تکیه بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب که اشاره داشتند اداره آموزش و پرورش هم مانند یک اداره از ادارات دیگری است تا به تربیت نسل جدید کمک می‌کند.

وی با یادآوری نکته دیگر در مورد غزه و فلسطین است که بیش از ۳۲ هزار نفر از دختران و مادران جان خودشان را زیر پای رژیم صهیونیستی و حامیانش از دست دادند، بیان داشت: ای مردم ندای حق را به گوش دنیا برسانیم و یاور مظلوم و دشمن ظالم باشیم و از آنان حمایت کنیم.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار