9. ارديبهشت 1403 - 11:34   |   کد مطلب: 28248
امام جمعه شهر همدان و نماینده ولی فقیه در این استان امروز در مراسم گرامی‌داشت روز روانشناس و مشاور گفت: من مخالف حضور غیرمتخصصین در امر مشاوره ولو معممین هستم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» آیت الله شعبانی افزود: ورود افراد فاقد تخصص دانشگاهی در رشته‌های مربوطه می‌تواند به دریافت‌کنندگان خدمات مربوط به آن حوزه آسیب وارد کند؛ خدمات مشاوره نیز امری بسیار تخصصی است که نباید غیرمتخصصین ولو آن‌که معمم باشند در این عرصه ورود کنند.

وی اضافه کرد من این امر را بارها در جلسات بیان کردم و اظهار امیدواری کرد: جامعه روانشناسی استان بتواند در مسیر چاره جویی برای آسیب‌های اجتماعی قدم‌های موثری بردارد.

آیت الله شعبانی در این مراسم همچنان با تبریک روز روانشناس به مشاوران اساتید و دانشجویان حوزه روانشناسی تاکید کرد: متاسفانه فرهنگ مشاوره تاکنون به اندازه کافی در جامعه جا نیفتاده است و همگان باید تلاش کنند تا مردم با لزوم استفاده از خدمات روانشناسی و نیز فواید آن آشنا شوند.

وی همچنین با بیان حدیثی از امام صادق (ع) که فرموده‌اند: «خداوند در هیچ حرامی برکت قرار نداده است» اضافه کرد: روانشناسان باید دقت کنند که توصیه‌ای مغایر یا خلاف موازین شرعی به مراجعین ارائه نشود؛ چراکه اعتبار نظریه‌های حوزه روانشناسی به نظریه پردازان است که آن‌ها نیز طبیعتاً عاری از خطا نیستند؛ بنابراین لزوم توجه به موازین شرعی که منشا الهی دارند کاملاً بدیهی است.

امام جمعه همدان با بیان این‌که روانشناسان استان باید بکوشند برای مردم شریف استان همدان خدماتی درخور فراهم آورند، این قشر را توصیه به دانش افزایی و ارتقای مهارت‌های خود کرده و برای آنان آرزوی توفیق کرد.

لازم به ذکر است مراسم گرامی‌داشت روز روانشناس به همت شورای مرکزی نظام روانشناسی استان همدان و با همکاری اداره کل بهزیستی این استان و با حضور اساتید، دانشجویان و مشاورین شاغل در مراکز مشاوره برگزار گردید.
انتهای خبر/.
 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار