9. ارديبهشت 1403 - 11:11   |   کد مطلب: 28245
صعود به «بازی دراز» در تاریخ نوزدهم و بیستم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از ایرنا از معاون روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور کشور، با اعلام سازمان هواشناسی در جهت نابسامانی های جوی این هفته صعود بازی دراز در تاریخ سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه برگزار نمی‌شود و این ویژه برنامه ملی در تاریخ نوزدهم و بیستم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

عملیات بازی دراز نمونه بارز حماسه آفرینی رزمندگان سپاه اسلام است که در سنگرهای جهاد در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح با دست خالی و با اخلاص و ایمان و توکل و شهامت ایستادگی کردند و به پیروزی های بزرگی دست یافتند و اجازه ندادند تا گوشه ای از خاک این رزمین مقدس به دست دشمن بیفتد.

عملیات بازی دراز با رشادت های رزمندگان اسلام توانست منجر به بازپس گیری منطقه ای شود که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و معادلات رژیم متخاصم بعثی را برای اشغال و تصرف این منطقه با اهمیت به هم ریخت.

ارتفاعات بازی دراز از مناطق حساس غرب کشور و استان کرمانشاه نماد عشق و عرفان است که ۴۲ سال پیش رزمندگان شجاع و دلاور ۲ گردان از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۲ گردان از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در این عملیات حضور داشتند.

ارتفاعات بازی دراز به لحاظ موقعیت جغرافیایی درون مثلث قصرشیرین - گیلانغرب و سرپل ذهاب واقع شده و با توجه به تسلط کافی بر منطقه، دشمن بعثی از این منطقه در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی برای دیده بانی استفاده می کرد.

ارتفاعات مهم بازی دراز، بر دشت و شهر سرپل ذهاب و پادگان ابوذر (مهمترین پادگان مرزی در جبهه غرب) و راه های ارتباطی آن به طور کامل مسلط بود که یک مانع طبیعی برای دفاع عراق از شهرهای قصرشیرین و خانقین محسوب می شد و همین اهمیت راهبردی دلیل جاده سازی و فعالیت های مهندسی روی آن، آن بود.

دشمن می خواست با حضور در این منطقه و استقرار در این ارتفاعات با افزایش سلطه بر قصرشیرین، سرپل ذهاب را نیز زیر دید خود بگیرد از این رو نبردهای سختی برای آزادسازی این ارتفاعات از دست دشمن، بین رزمندگان کشورمان با نیروهای متجاوز بعثی برای بازپس گیری آن انجام شد.

انتهای خبر/.
 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار