آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1403 - 15:20   |   کد مطلب: 28223
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فامنین گفت: هفته کارگر با شعار جهش تولید و مشارکت مردم، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» رضا اسکندری ضمن دیدار اعضای ستاد گرامیداشت با امام جمعه فامنین به مناسبت هفته تجلیل از مقام کار و کارگر که پنجم تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در تقویم نامگذاری شده است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های دبیرخانه ستاد استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تبیین شده به تبع آن برای شهرستان هم در هر روز این هفته برنامه معین شده است.

وی بیان داشت: در اولین روز از هفته تجلیل از مقام کار و کارگر اعضای ستاد با حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری در دفتر امام جمعه شهرستان ديدار کردند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فامنین با ارائه گزارشی از خدمت‌رسانی به کارگران شهرستان گفت: طبق مشاورهای صورت گرفته برای این عزیزان نسبت به سال گذشته ۱۵درصد در شکایات کارفرمایی کاهش داشتیم و این نشان از اهمیت کاری ما برای این قشر می‌باشد.

ضمن خوش آمدگویی امام جمعه فامنین به اعضای ستاد و میهمانان حاضر در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری خبر از تشکیل کارگروه درباره مقام کار و کارگر در شهرستان خبر داد و گفت: در جهت تقوا بخشیدن و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم به فرمان رهبر معظم انقلاب، برای داشتن کشور قوی تلاش خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: این قرارگاه با محوریت شعار سال تشکیل خواهد شد و از ادارات و اعضای ستاد که می‌تواند در راستای جهش تولید موثر باشند دعوت بعمل می‌آید تا پای کار باشند و بسترهای مشارکت مردم در جهش تولید شناسایی کرده‌ و تقسیم کار می‌گردد، تا برای افراد تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد در شهرستان برنامه‌ریزی شده و نیز برای جامعه هدف اجرا گردد.

در ادامه برنامه‌های امروز اعضای این ستاد برای تجدید عهد و پیمان با شهیدان به مزار شریف شهدا رفته و با اهدای گل به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

ضمن اینکه امروز با فرماندار شهرستان در سالن جلسات فرمانداری دیدار شد که با حضور مسئولین ادارات و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر صورت گرفت،
ابتداً رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خدمات‌رسانی به جامعه هدف در شهرستان گزارش داد و از اعضای ستاد در جهت گرامیداشت مقام کار و کارگر در این هفته ‌قدردانی کرد.

سیدروح‌الله حسینی در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر ضمن تبریک این هفته تاکید: جایگاه کار و کارگران در جامعه را باید تبیین کرد و این کارگران و قشر زحمت کش هستند که با پیشرفت و پیشبرد اهداف اقتصادی باعث انجام امورات در زندگی و جامعه می‌شوند، این قشر تاثیر مستقیم در رشد اقتصاد جامعه دارند و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب که رشد و جهش تولید را با مشارکت مردم نامگذاری کردند، رسیدگی به امور مربوطه کارگران و خانواده آنان تاکید شده است.

فرماندار فامنین بیان داشت: کارگران به شرافت کاری خودشان پایبند بوده و بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه خودشان که جانشان هست را در خدمت جامعه می‌گذارند.

وی با اشاره به سیره پیامبران و امامان که بوسه بر دست کارگر زده و تا عرق پیشانی آنان خشک نشده دستمزد آنها را پرداخت می‌کردند، گفت: برای یک کارگر که از جان مایع می‌گذارد امنیت شغلی امری مهم تلقی می‌شود و یک توصیه به دست اندرکاران دارم تا به این قشر زحمت‌کش و خانواده آنان نگاه ویژه داشته باشند. آینده شغلی آنها تأمین و از لحاظ دریافتی و حقوق تضمین شوند، همانطور که در دولت سیزدهم توجه به کار، کارگر و کارآفرینان در رونق‌دهی اقتصادی توجه ویژه شده، راه اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل توجه شود.

در این جلسه از کارگر نمونه شهرستان رضا اسماعیلی شاغل در شرکت میثاق تقدیر و قدردانی شد.

شایان ذكر است مهدی قراگوزلو رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رضا اسکندری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابوالقاسم قربانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان، علیرضا کریمی رئیس اداره بیمه تأمین اجتماعی شعبه فامنين و دیگر اعضا از شرکت‌های توداک، میثاق و کارفرمایان حضور داشتند.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار