آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1403 - 14:16   |   کد مطلب: 28169
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس را از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: مدیران باید از ظرفیت مدارس برای ترویج فرهنگ نماز به نحو احسن استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز یکشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان همدان اظهار کرد: برگزاری جلسات تخصصی در خصوص فرهنگ سازی اقامه نماز برای معلمان مدارس یکی از ضرورت‌ها است و برنامه ریزی لازم باید توسط متولیان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه‌ای که به اقامه نماز توجه دارد در عرصه‌های مختلف نیز عملکرد موفق‌تری دارد ، خواستار توجه به فضاسازی در مدارس نسبت به اقامه نماز شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: خوب است تا از سخنرانان و روحانیانی که توانایی ارتباط با دانش‌آموزان را دارند در مدارس استفاده شود و در مدت زمان‌های بسیار کوتاه در حد پنج دقیقه به مسائل فرهنگی و اهمیت نماز بپردازند.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر لزوم توجه به نماز در ادارات و دستگاه‌ها اظهار کرد: اگر خدای نکرده در دستگاهی نماز ضعیف شد، اخلاق هم ضعیف خواهد شد و این ۲ با هم ارتباط مستقیم دارند.

وی افزود: اگر کسی تعهد به خدا نداشته باشد، نمی‌توان روی تعهد او نسبت به مردم حساب کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شرکت خود مدیران در نماز جماعت ادارات دارای اثرات فراوانی است یادآور شد: امامان جماعات که در ادارات حضور دارند نیز باید تعامل بیشتری با کارمندان داشته باشند و مدیران هم زمینه این کار را فراهم کنند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به ارائه برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در حوزه اقامه نماز خاطرنشان کرد: متاسفانه در این برنامه‌ها مجری مشخص نشده و لذا ابتدا مجری و جزئیات کامل ارائه و سپس برنامه ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید نسبت به رفع مشکلات و دغدغه‌های برخی از مساجد توجه شود یادآور شد: برخی قسمت‌های مسجد جامع همدان نیاز به مرمت دارد که امیدواریم با همت مسئولان هر چه سریعتر این مهم انجام شود.
انتهای خبر/.
 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار