آخرین اخبار

15. فروردين 1403 - 22:30   |   کد مطلب: 28051
رئیس جمهور گفت: جهان و منطقه به شرایط پیش از عملیات طوفان الاقصی باز نخواهد گشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین » به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در سخنانی در مراسم «منبر قدس» که با شعار «طوفان الاحرار» و با سخنرانی رهبران محور مقاومت به طور همزمان در تهران، دمشق، صنعا، بیروت و بغداد برگزار و از شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای پخش شد، در ابتدای سخنان خود به مردم مبارز و خستگی‌ناپذیر فلسطین، به ویژه مردم مظلوم نوار غزه که امروز از زن و مرد و کودک و پیر و جوان، جملگی در خط مقدم جهاد و مقاومت هستند و به جوانان مسئولیت‌شناس و غیرتمند امت اسلامی که دل در گرو آرمان قدس دارند و عموم مردان و زنان روشن‌ضمیر در سراسر دنیا که با هر دین و مذهب و ملیت، به حکم فطرت انسانی و وظیفه وجدانی و اخلاقی، از جنایات رژیم کودک‌کش و دیوسیرت صهیونیستی آزرده‌خاطر و از سکوت شرم‌آور غرب نسبت به این جنایات به تنگ آمده‌اند، درود فرستاد.

رئیسی جمهور تدبیر تاریخی و هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‏عنوان روز جهانی قدس را حرکتی الهام‏بخش و وحدت‏آفرین در دفاع از زنده نگه‏داشتن آرمان ملت فلسطین، تقویت جبهه مقاومت و اتحاد امت اسلامی دانست و آن را یادآور نزدیکیِ پیروزی نهایی مردم رنج‌کشیده و صبور فلسطین بر متجاوزان و نمادی از همبستگی، وحدت و همدلی امت اسلامی برای حل مسئله فلسطین و بیرون راندن متجاوزان از تمام اراضی اشغالی فلسطین دانست.
رییسی افزود: مادامی که اشغال قدس شریف ادامه دارد، چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای فرمودند، «همه روزهای سال، روز قدس است؛ قدس شریف، قلب فلسطین و سراسر کشور غصب‌شده، ادامه‌ی قدس است.»
رئیسی جمهور با اشاره به اینکه امروز مقاومت مردم فلسطین و خون شهدای مقاومت نتیجه داده و آینده متفاوتی را نوید می‌دهد، مهمترین عامل این مسئله را بیش از همه باورِ قلبی ملت بزرگ فلسطین دانست که در مبارزه با دشمن جنایتکار و متجاوز در هیچ برهه‌ای از پای ننشسته و هیچ گاه اسیر معاملات سازشکارانه نشده‌اند.
رییسی تصریح کرد: به برکت غیرت، ایمان و شجاعت فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی، امروز بر همگان روشن شده که کاخ پوشالی صهیونیسم، سست‌تر از خانه عنکبوت است و جهانیان نظاره‌گر تحقق این وعده صادق الهی هستند. عملیات تاریخی فلسطینی‌ها، ارتش جنایتکار صهیونیستی را به استیصال انداخته و آنها برای بازسازی وجهه از دست رفته خود، با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها به جان زنان و کودکان مظلوم افتاده‌اند و برای جبران ضربه استراتژیک ناشی از طوفان‌الاقصی، به ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی روی آورده‌اند.
رئیسی جمهور با بیان اینکه تحولات اخیر در غزه بیش از پیش نشان داد که رژیم غاصب صهیونیستی به هیچ‏یک اصول انسانی، اخلاقی، حقوقی و بین‌المللی پایبند نبوده و برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‏های درونی خود، به هر اقدامی وحشیانه و غیر انسانی دست می‌زند، اظهار داشت: امروز مسئله فلسطین و غزه به شاخص میان دو وضعیت «پایبندی» و یا «ضدیت» با اصول انسانی و به محک و ملاک شرافت اسلامی و انسانی تبدیل شده است.
رییسی با اشاره به اینکه متاسفانه، مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب، سکوت خجالت‌آوری را پیشه کرده‌اند و نه تنها تلاشی برای توقف ماشین کشتار نمی‌کنند، بلکه با محوریت آمریکا، آشکار و پنهان در آن مشارکت دارند، تاکید کرد: بدون هرگونه تردید، آمریکا شریک جرم قطعی جنایت رژیم صهیونیستی در غزه است.
رئیسی جمهور با بیان اینکه صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در شش ماه گذشته که ناشی از ایمان و اعتقاد راسخ آنان است، موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچیک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد، خاطرنشان کرد: اگر ملتی به قدرت ایمان متکی باشد توانایی چیره شدن بر قدرت‌های مادی را خواهد یافت و حتماً لذت پیروزی را خواهد چشید؛ این وعده الهی است و سنت‌های الهی تخلف ناپذیرند.
رییسی عملیات طوفان الاقصی را واکنشی به یک دوره طولانی از ویرانگری، ستم و توحش و پیامی به بی‏تفاوتی و سکوت مجامع و محافل حقوق بشری در برابر جنایات پی در پی رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مسجدالاقصی دانست و گفت: طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با اشغالگری است و روند نبرد فلسطین به پیش و پس از آن تقسیم شده؛ جهان و منطقه به شرایط پیش از این عملیات باز نخواهد گشت و ارتکاب دیوانه‌وار جنایات جنگی و قتل‌عام زنان و کودکان از سوی صهیونیست‌ها، نخواهد توانست بر شکست‌های غیر قابل ترمیم آنان سرپوش بگذارد.
رئیسی جمهور با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی امروزه در هر دو میدان سیاسی و نظامی، با انبوهی از مشکلات مواجه است، افزود: در میدان نظامی، غلبه اراده فلسطینی‌ها بر سامانه‌های چندلایه پدافندی صهیونیست‏ها، توهم شکست‏ناپذیری این رژیم را بی‌اساس‏تر کرد و سطح بالای آسیب‌پذیری این رژیم برای جهانیان عیان شد. این رژیم پوشالی در میدان سیاسی نیز، بیش از هر زمانی در مرز فروپاشی داخلی قرار گرفته است.
رییسی با تاکید بر اینکه استمرار پروژه‌های ننگین سازش‌کاری مثل «عادی‌سازی»، به برکت خون مبارزان فلسطینی، به قمار روی اسب بازنده تبدیل شده است، نکته قابل توجه این رخداد طوفانی در جهان را این نکته برشمرد که بیداری وجدان‌ها و افکار عمومی در جهان، مغلوب «تصویرسازی و مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی» نشده و حرکت این رژیم حتی از سوی مردم کشورهای حامی این رژیم محکوم شد و این محکومیت‌ها همچنان ادامه دارد.
رئیسی جمهور راه‌پیمایی‌ها و اعتراض‌های متعدد چه در کشورهای منطقه و چه در سطح جهان را سبب رخنه در حصار امن رسانه‌ای در گرداگرد رژیم نامشروع صهیونیستی دانست و اظهار داشت: ملت‌های جهان، بیش از همیشه به اهمیت و ضرورت ایستادگی در برابر این دیو زشت‌خو پی برده‌اند. حملات سنگین و جنایات رژیم صهیونیستی بر خلاف آنچه سران جنایتکار این رژیم تصور می‌کنند، مردم فلسطین را چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری، بر ادامه مقاومت و نبرد با متجاوزان مصمم‌تر کرده است.
رییسی با بیان اینکه طرح‌های سازشکارانه پیشین و برنامه‌های ذلت‌بار جدیدتر، همگی به بایگانی تاریخ رفته‌اند و هیچ طرح و ایده‌ای برای آینده فلسطین، بدون نظر صاحبان اصلی این سرزمین، اجرا شدنی نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان که پیش از این نیز اعلام کرده است، حامی مقاومت بوده و بر حقانیت مردم فلسطین در نبرد با دشمن غاصب تاکید می‌کند.
رئیسی جمهور تاکید کرد: زیرپا گذاشتن همه اصول انسانی و مقررات بین‌المللی از جمله حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گرچه بی پاسخ نخواهد ماند، اما اوج سرخوردگی و درماندگی این رژیم را نشان می‌دهد که دیوانه‌وار برای سرپوش گذاشتن برشکست‌های خود، در جنایت علیه بشریت از هیچ اقدامی فروگذار نیست.
رییسی با بیان اینکه به حول و قوه الهی، رژیم غاصب صهیونیستی به دست دلاورمردان جبهه مقاومت مجازات خواهد شد و آنها از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهند شد، تصریح کرد: به روح پاک همه شهدای مقاومت فلسطینی و شهدای راه قدس درود می‌فرستم و از صمیم قلب به مردم صبور و رنج‌کشیده نوار غزه که در ماه‌های گذشته به طور پیوسته آماج حملات جنایت‌بار رژیم کودک‌کش بوده‌اند، ادای احترام می‌کنم.
رئیسی جمهور خاطرنشان کرد: ملت ایران خود را در کنار همه مبارزانی می‌داند که امروزه در خط مقدم مبارزه با استکبار در منطقه، ایستاده‌اند؛ ما به گرمی دست همه آن مبارزان را می‌فشاریم و از همه ملت‌ها برای حمایت از مقاومت جوانان غیور، مومن و شجاع فلسطین و لبنان، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای خبر /.

 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار