آخرین اخبار

13. فروردين 1403 - 16:04   |   کد مطلب: 28028
خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع گزارش داده که ایران پیش از وقوع کشتار در سالن کنسرت نزدیک مسکو در ماه گذشته میلادی درباره احتمال وقوع یک «عملیات تروریستی» بزرگ در خاک در روسیه به این کشور هشدار داده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین»،  

در مرگبارترین حمله در داخل روسیه در ۲۰ سال گذشته، افراد مسلح روز ۲۲ مارس با سلاح‌های خودکار به یک کنسرت در شهر کروکوس حمله و در آنجا با تیراندازی به سمت جمعیت دست کم ۱۴۴ نفر را به قتل رساندند. گروه داعش مسئولیت این حمله برعهده گرفته است. 

خبرگزاری رویترز گزارش داده که ایران پیش‌تر در خصوص انجام چنین عملیاتی به مسکو هشدار داده بود. یکی از منابع که نخواست نامش فاش شود در این خصوص می‌گوید: «ایران چند روز قبل از حمله در روسیه، اطلاعاتی را با مسکو در مورد یک حمله تروریستی بزرگ احتمالی در داخل روسیه به اشتراک گذاشت که در جریان بازجویی از دستگیرشدگان مرتبط با بمب‌گذاری‌های مرگبار در ایران به دست آمده بود.»

وزارت اطلاعات ایران در ماه ژانویه اعلام کرد که ۳۵ نفر را در ارتباط با دو بمب‌گذاری‌ روز ۳ ژانویه در کرمان که منجر به کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر شد، دستگیر کرده است. این وزارتخانه در ۱۹ ژانویه اعلام کرد که یکی از فرماندهان داعش خراسان را دستگیر کرده است.

داعش مسئولیت انفجارهای ایران را که در مراسم سالگرد قاسم سلیمانی رخ داده بود برعهده گرفت. منابع اطلاعاتی آمریکا نیز تایید کرده‌اند که داعش هر دو حمله ۳ ژانویه در ایران و تیراندازی‌های ۲۲ مارس در مسکو را انجام داده است.

منبع دوم که او هم به دلیل حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری رویترز گفت اطلاعاتی که تهران درباره حمله قریب‌الوقوع در اختیار مسکو قرار داده است، فاقد جزئیات دقیق در مورد زمان‌بندی و هدف دقیق بوده است.

این منبع دوم در ادامه می‌افزاید: «به آنها (اعضای داعش خراسان) دستور داده شده بود که برای یک عملیات قابل توجه در روسیه آماده شوند. یکی از تروریست‌های دستگیر شده در ایران گفت که برخی از اعضای گروه از قبل به روسیه سفر کرده‌اند.»

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار