آخرین اخبار

13. فروردين 1403 - 15:58   |   کد مطلب: 28027
ارتش اسرائیل روز دوشنبه ۱ آوریل (۱۳ فروردین) اعلام کرد که حدود دو هفته پس از آغاز عملیات بزرگ نظامی خود در منطقه مجتمع بیمارستانی شفا، تانک‌ها و خودروهای زرهی‌اش را از این ناحیه خارج کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین»، در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «نیروها فعالیت عملیاتی خود را در منطقه بیمارستان شفا به پایان رساندند و منطقه بیمارستان را ترک کردند».

خبرگزاری فرانسه و شاهدان عینی پیشتر در صبح یکشنبه خروج تانک‌ها و خودروهای ارتش اسرائیل زیر پوشش آتش توپخانه و حملات هوایی را گزارش کرده بودند.

وزارت بهداشت حماس در غزه نیز از عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از این منطقه خبر داده بود. این وزارتخانه گفته بود که «ده‌ها جسد» در این مجتمع بیمارستانی پیدا شده است. 

ارتش اسرائیل که جنگجویان حماس را به مخفی شدن در بیمارستان‌ها متهم می‌کند، در ۱۸ مارس عملیاتی را در محدوده بیمارستان شفا و با هدف «پاکسازی شبه‌نظامیان حماس از این مجتمع بیمارستانی» آغاز کرد.

پیش از این ارتش اسرائیل گفته بود که «حدود ۲۰۰ تن از شبه‌نظامیان» در درگیری‌ها در منطقه بیمارستان شفا و اطراف آن کشته شده‌اند. حماس فعالیت نظامی خود در این بیمارستان و سایر مراکز بهداشتی را رد می‌کند.

در بیانیه حماس آمده است ارتش اسرائیل «پس از آتش زدن ساختمان‌های مجتمع و از کار انداختن کامل آن از مجتمع پزشکی شفا خارج شد.»

روزگذشته تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت، گفته بود که از زمان آغاز عملیات اسرائیل «۲۱ بیمار» در بیمارستان شفا جان خود را از دست داده‌اند. به گفته وی، ۱۰۷ بیمار در این بیمارستان بستری هستند که از آنها ۴ کودک و ۲۸ بیمار در وضعیت وخیم قرار دارند.

عقب‌نشینی اسرائیل از منطقه بیمارستان شفا در حالی انجام می‌گیرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور، از حمله قریب‌الوقوع به رفح در نوار غزه خبر داده است. همزمان مذاکرات آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها که با میانجیگری شماری از کشورهای از جمله قطر، مصر و ایالات متحده انجام می‌شد بی‌نتیجه باقی مانده است.

اسامه حمدان، یکی از مقامات حماس روز یکشنبه در این باره گفت: «هنوز بحث دور جدیدی از مذاکرات مطرح نیست.»

بنیامین نتانیاهو حماس را متهم کرده است که موضع خود را در خصوص آتش‌بس «سخت‌تر» کرده است، در حالی که به گفته او، اسرائیل «انعطاف‌پذیری از خود نشان داده است».

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار