آخرین اخبار

10. فروردين 1403 - 15:08   |   کد مطلب: 27977
امام جمعه فامنین گفت: هیچ کشوری بدون مشارکت مردم نمی‌تواند خودش را و مسائل کشور را سر و سامان بدهد، حضور مردم حضور مؤثری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری در خطبه‌های نمازجمعه دومین هفته از فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ضمن دعوت به تقوا که تنها راه نجات دهنده بشر در روزهای بحرانی است، گفت: شعار امسال چرا شعار جهش توليد با مشارکت مردم نامگذاری شد، هیچ کشوری بدون مشارکت مردم نمی‌تواند خودش را و مسائل کشور را سر و سامان بدهد، پس حضور مردم حضوری مؤثر خواهد بود، از نکات قابل تامل این شعار این است که از همین مردم، نخبگان برای به حرکت درآوردن چرخه اقتصادی کشور استفاده شود چرا که از مسائل مهم کشور رونق اقتصاد است.

امام جمعه شهرستان فامنین افزود: مهمترین مشکل کشور ما در اقتصاد، تصدی‌گری دولتی است و سیاست خارجی دشمن انقلاب اسلامی، نبود مردم در رأس کار و اقتصاد است، دشمن تلاش می‌کند تا مردم را از سیاست و فرهنگ، اقتصاد جدا کند چرا آنان می‌دانند حضور مردم ایران در صحنه خطرناک‌تر از هر چیزی است. شکست دشمن در جنگ تحمیلی، در کودتا، در حمله‌های امنیتی، در حمله‌های تروریستی را حضور مردم در صحنه می‌دانند. لذا تلاش آنان همین است که مردم از اقتصاد جدا شده و در سال‌های گذشته موفق بودند و فضا وجود داشته است.

وی بیان داشت: بخش اصلی تحقق مشارکت مردم در رونق تولید برعهده مسئولین دولتی و مجلس است، باید فضا را برای حضور پرشور مردم آماده کرد یا بعضی از قوانین را اصلاح کنند تا مردم و مشارکت آنان در عرصه اقتصاد تاثیر گذار باشد. پس رفع مشکلات و موانع تولید نکته اساسی این شعار بوده و توجه ویژه این نکته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری نمونه‌ی از مشکلات در شهرستان و کشور را بیان کرد: ۱- برداشتن مشکلات برای رفع موانع تولید و فضاسازی تولید توسط مسئولین برای مردم. ۲- مبارزه با قاچاق کالا، منع جدی ورود کالاهای بی رویه. ۳- مبارزه و مقابله جدی با کارشکنی‌ها اداری در مسیر تولید. ۴-اعمال قاطعيت‌های مالیاتی برای حمایت دولت. ۵- نظارت و حمایت مستمر دولت بر تولید کنندگان و دخالت نکردند بر تولید.

در ادامه وی اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان هستیم و امشب اولین شب قدر بوده و قدردان شب‌های ارزشمند قدر باشیم، ولی اصلی‌ترین مصداق برای دعاهای ماه رمضان دعا برای مردم غزه و فلسطین است چرا که این عزیزان بخاطر تحریم دارو و غذا، از بیماری‌ها رنج می‌برند و درسختی غیرقابل توصیف به سر می‌برند.

امام جمعه فامنین در پایان اضافه کرد: پس شب قدر، شب قرآن ناطق است، چون ما انسان‌ها بوسیله قرآن کریم هدایت می‌شویم، شب قدر شب مولای متقیان است، بهترین اعمال در این ماه دوری از گناهان است، وس امشب با دلی شکسته در پیشگاه خدا اعتراف به نفس شکسته خود کرده و درخواست مغفرت خواهیم کرد.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار