آخرین اخبار

1. فروردين 1403 - 13:45   |   کد مطلب: 27971
«سال جهش تولید با مشارکت مردم» و «پیام های نوروزی» از موضوعات مهم خبری یکم فروردین ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.

مقام معظم رهبری در بخشی از پیام شان  با اشاره به شعار سال گذشته، کارهای انجام شده در زمینه مهار تورم و رشد تولید را خوب اما نه به قدر مطلوب، ارزیابی کردند و با تاکید بر اینکه نباید توقع داشت چنین موضوع مهمی در مدت زمان یکسال تحقق کامل یابد، گفتند: در سال جدید نیز مسئله عمده کشور همچنان «اقتصاد» است زیرا نقطه ضعف اساسی کشور در این حوزه است و باید در این زمینه فعال عمل شود. بر همین اساس در سال جدید نیز تکیه بر مسئله تولید است و انتظار داریم که در موضوع تولید یک جهش روی دهد.

امروز  همچنین قرار است دیدار نوروزی اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) انجام شود که بصورت زنده از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های صدا و سیما پخش خواهد شد.

دیدارهای نوروزی رهبر انقلاب در سال‌های گذشته در حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علی‌ ابن موسی‌ الرضا علیه‌السلام برگزار می‌شد که امسال با توجه به تقارن آغاز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی با ایام ماه مبارک رمضان در تهران برگزار می‌شود.

رئیس جمهور هم در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳ خطاب به ملت ایران، با بیان اینکه اطمینان می‌دهم سال ۱۴۰۳ سال رونق بیشتر تولید و اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم عزیز خواهد بود، تصریح کرد: هر چه در این دو سال و نیم، تلاش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و به ثمر رساندن پروژه‌های بزرگ در بخش‌های مختلف و حمایت از محرومان، دیدید، امسال افزایش خواهد یافت.

سید ابراهیم رئیسی در پیامی دیگر نیز ضمن تبریک فرا رسیدن رستاخیز طبیعت و گاه رویش زمین و آغاز سال ۱۴۰۳ هجری خورشیدی به سران و مردم کشورهای حوزه تمدنی نوروز تصریح کرد: نوروز، این آیین سراسر مهر و کهن که ریشه در فرهنگ و تمدن غنی و هزاران ساله مردمان این پهنه باستانی دارد، میراثی گران‌بها و نشان از فضیلت و فرهیختگی نیاکانی است که در حوزه تمدنی نوروز می‌زیسته‌اند.

پیش از ظهر هم رئیس‌ دولت سیزدهم در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با چند تن از آیات عظام و مراجع تقلید از جمله حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی، شبیری زنجانی و سبحانی، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تقارن آن با بهار طبیعت و آغاز سال نو، تداوم توجهات و حمایت‌های مراجع عظام از دولت را خواستار شد.

مراجع معظم تقلید نیز در این گفت‌وگوهای تلفنی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس‌جمهور در سال جدید، از خدمات و تلاش‌های دولت مردمی در سال ۱۴۰۲ قدردانی کرده و از خداوند متعال برای دولت در خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و تحقق اهداف انقلاب اسلامی و همچنین تلاش برای رفع مشکلات مردم طلب موفقیت و سربلندی کردند.

از طرف دیگر رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام نوروزی خود به‌ مناسبت تحویل سال نو و سخنی با مردم ایران،‌ گفت: سال ۱۴۰۳ فرصت خوبی است که با نگاهی به آرمان‌ها و واقعیت‌ها، شکست‌ها و دستاوردها و تجربه‌های گرانی که طی دو دهه گذشته داشته‌ایم، چشم‌انداز ملی جدیدمان را طراحی کنیم و با اراده عمومی تحقق آن را دنبال کنیم.

محمدباقر قالیباف همچنین در مطلبی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نوشت: اگر می‌خواهیم مشارکت مردم در جهش تولید محقق شود باید آماده شکستن انحصارها، رفع‌ تصدی‌گری، اصلاح رابطه مردم و دولت و حذف نگاه قیم‌مآبانه به مردم در عرصه تصمیم‌گیری‌ها باشیم. نقشه‌ای که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند چاره حل مشکلات است اما تحقق آن اراده‌های آهنین می‌خواهد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تحقق شعار سال با اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه

مشارکت مستقیم مردم در عرصه اقتصاد ضروری است

باید ظرفیت‌های مردم را در کشور به رسمیت شناخت

۷ نکته درباره‌ تحقق شعار سال ۱۴۰۳

در اولین روز فروردین در مراسم لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ در حرم مطهر امام خمینی(س) هم سید حسن خمینی با تبریک سال جدید، به فجایع غزه اشاره کرد و گفت: تمام جریاناتی که مدعی بودند به این‌که جریانات مردمی می‌توانند مقابل سردمداران بایستند، همه خفه شده‌اند و یا اگر حرف می‎زنند، ناتوان هستند. جلوی چشم شما شش ماه ۳۰ هزار نفر آدم را کشتند و الآن در آستانه قحطی قرار دادند، کجا است فریادهای حقوق بشر و داد و بیدادهایی که ما در برابر بشر مسئول هستیم؟ همان دنیایی که در گذشته بوده، ادامه دارد. البته این باید ما را مراقب کند که دلخوش به ظاهر الصلاح بودن غربی‌ها نباشیم. در گذشته می‌گفتند با پنبه سر می‌برند؛ خیر، با شمشیر سر می‌برند! دوم این‌که یادمان باشد ما پیروان پیامبر(ص) هستیم و اگر کسی هم در دنیا پرچم اخلاق را بلند نکند، ما نباید از اخلاق جدا شویم.

****

امروز همچنین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش در آیین افتتاح اماکن اداری و آسایشگاه گروهانی پایگاه شهید موحدی علی آبادی در منطقه مرزی جنت‌آباد اعلام کرد که استحکامات مرزی ارتش با پیشرفته‌ترین تجهیزات توسط گروه‌های رزمی مهندسی احداث می‌شود.

امیر سرتیپ آذریان افزود: استحکامات مرزی در مرزهای شمال شرق با مدرن‌ترین تجهیزات توسط گروه‌های رزمی مهندسی ارتش احداث می‌شوند. گروه‌های مهندسی رزمی عهده‌دار ساخت پایگاه‌ها، آسایشگاه‌ها و اماکن اداری و نظامی ارتش و همچنین ایجاد زیرساخت‌های زیستی در مرزها هستند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار