آخرین اخبار

16. اسفند 1402 - 10:28   |   کد مطلب: 27855
فرماندار فامنین گفت: کتابخوانی و کتاب با اصل فرهنگ ارتباط مستقیم داشته و لازمه تقویت و ارتقا فرهنگ در جامعه کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» سید روح‌الله حسینی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین همزمان با روز کتابخانه‌گردی در محل سالن جلسات کتابخانه شهید مطهری با تبریک حضور پرشور مردم در انتخابات افزود: بازنده این میدان دشمنان نگون‌بخت در اقصی نقاط جهان هستند که یکسال برای دلسرد کردن مردم قدم برداشتند ولی مردم با حضور در انتخابات ولایت‌مداری خود را به رخ دنیا کشیدند.

فرماندار شهرستان فامنین با تبریک روز کتابخانه گردی و تبریک پیشاپیش سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی با یادآوری روز ۲۱ اسفند، سالروز بزرگداشت نظامی گنجوی ادامه داد: یکی از پایه‌های محکم ادبیات کلاسیک فارسی را نظامی گنجوی نهاد و با سبک و روش ویژه خود سبک جدیدی را بنا کرد.

وی اضافه کرد: مهمترین ویژگی ایشان این بود که کار او مبتکرانه بود و بخشی از آثار او پنج گنج است که عظمت و بزرگی این شاعر با این کتاب‌ها بیشتر دیده می‌شود و شعرهای ایشان شاعرانه، عاقلانه و عارفانه است.

حسینی خاطرنشان کرد: کتابخوانی و کتاب با اصل فرهنگ ارتباط مستقیم دارد و به تقویت فرهنگ در جامعه کمک می‌کند زیرا لازمه ارتقای فرهنگ در جامعه ما توجه به کتاب و فرهنگ کتابخوانی است و از فعالیت‌های مبتکرانه در توسعه امر کتابخوانی در جامعه نباید غفلت شود و توسعه کتابخانه ها یکی از راهها افزایش اقبال مردم به امر کتابخوانی می شود.

وی تصریح کرد: ایام نوروز برای نشر کتابخوانی در سطح شهرستان زمان بسیار خوبی است و بهتر است به همراه عیدی نسبت به اهدای کتاب‌های مناسب برای فرزندان اقدام شود.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه روح الله رسولی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سطح شهرستان پرداخت و گفت: بیش از ۴۰ نوع خدمت در کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان انجام می‌شود و از ابتدای سال بیش از ۶۹۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان انجام شده است و بیش از ۲۴۰۰ نفر عضو و ۳۰ هزار جلد امانت در سطح شهرستان آورده شده است و در همه شاخص‌ها جزء ۴ شهرستان اول استان هستیم.

وی افزود: کتابخانه‌های شهرستان برنامه‌های خوب و مفیدی در حوزه‌های مختلف برگزار کرده‌اند و امیدواریم در سال جدید شهرداری، دهیاران و شوراها نسبت به نام‌گذاری برخی معابر و میدان‌ها به عنوان کتاب و یا مشاهیر کتابخوانی اقدام کنند.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار