آخرین اخبار

11. اسفند 1402 - 6:42   |   کد مطلب: 27839
علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور: در مراسم به استقبال نوروز که امسال سومین دوره آن است، برنامه‌های سال گذشته را آسیب‌شناسی و برای سال آتی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین»، ثبت جهانی نوروز در سال ۱۳۸۸ و ثبت جهانی «افطاری و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وابسته به آن» در آذرماه سال جاری اتفاقی بزرگ ‌است که باید در ایام نوروز، برنامه‌های ویژه‌ای برایش تدارک دیده شود.

دارابی در ارتباط با ساعت کار مجموعه‌های تاریخی با بیان اینکه دستورالعمل جامعی تبیین شده است، ادامه داد: ویژه‌برنامه‌های نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و تا نیمه فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد. در این ایام از ساعت ۱۰ تا ۲۱ میزبان بازدیدکنندگان هستیم.

معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: ۸۲۹ موزه فعال در کشور داریم که ۲۸۶ موزه، زیر نظر وزارتخانه هستند. همچنین با توجه به ۵۴ کاروانسرایی که امسال ثبت جهانی شد، تعداد سایت‌های جهانی در سراسر کشور به ۱۰۷ سایت رسیده که همراه پایگاه‌های ملی و محوطه‌های تاریخی در ایام نوروز به گردشگران خدمات می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین اماکن منتخب که امکان برگزاری مراسم تحویل سال را دارند، در نخستین روز سال جدید از ساعت ۴:۳۰ صبح به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

به گفته دارابی، در «شب‌های قدر» ساعت بازدید اماکن تاریخی، موزه‌ها و پایگاه‌های ملی و جهانی از ۱۰ صبح تا ۱۷ است.

او به تصویب و ابلاغ ارزشیابی هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی و میراث داران تمدنی در شورابی عالی انقلاب فرهنکی اشاره کرد و افزود: در نوروز ۱۴۰۲ در سراسر کشور ۱۴۰۰ بازارچه صنایع‌ستی دایر شد و این رویه برای نوروز سال ۱۴۰۳ هم در دستور کار قرار دارد.

استفاده از ظرفیت همیاران میراث‌فرهنگی و انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، توجه به روایتگری و جهاد تبیین، درختکاری در محوطه پایگاه‌های میراث‌فرهنگی و تدارک مکان‌هایی برای صرف غذای افراد دارای عذر شرعی از دیگر نکات مطرح شده از سوی دارابی در این مراسم بود.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار