آخرین اخبار

9. اسفند 1402 - 15:34   |   کد مطلب: 27835
رییس کانون وکلا دادگستری همدان ضمن دعوت مردم برای حضور در پای صندوق های رای از آنها خواست در انتخاب نامزد مورد تایید برای ورود به خانه ملت از حقوق دانان مشورت بگیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» به نقل از صدای همدان مهدی غلامی ضمن تبریک روز هفتم اسفند سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع اظهار داشت: اگر مردم ما افراد اصلح، متخصص، شایسته، دلسوز و سالم‌ را برای مجلس انتخاب کنند، قطعا در قانونگذاری می توانند موثر باشند و ما هم از جامعه و مردم انتظار داریم در این زمینه کمک‌ کنند.

وی ادامه داد : باید در انتخابات پیش رو افراد دلسوز برای نظام انتخاب شوند تا آگاهانه با تصویب طرح هایی زمینه ساز تقویت کانون های مدنی باشند.

رییس کانون وکلا دادگستری همدان گفت: کشورهای پیشرفته دارای حاکمان حقوق دان بودند و کمتر کشوری در جامعه جهانی داریم که از حقوق دانان در سطوح بالا خالی باشد و به موفقیت هم دست یابد.

رییس کانون وکلا دادگستری همدان اظهار کرد: کانون وکلا دادگستری همواره دغدغه کشور، میهن دوستی و هموطنان را دارند و همواره به برون رفت کشور از مشکلات در ابعاد مختلف کمک می کنند.

غلامی جلال افزود: بنابراین به فکر برگزاری همایشی بودیم که بازخورد جهانی داشته باشد تا به حاکمان و دلسوزان این پیام را القا کنیم که کانون وکلا دادگستری می تواند سکوی پرتابی برای کشور در عرصه بین المللی باشد.

وی افزود: امیدوارم در مجلس آینده شاهد اصلاح برخی از قوانین در حوزه تخصصی حقوق و حمایت از قوه قضاییه در ابعاد مختلف باشیم و ان شاءالله حوزه قانونگذاری توسط بهترین‌ها راهبری شود.

وی اضافه کرد: همچنین با برگزاری این نشست می توان استان را به کشورها همسایه که بیشترین اشتراکات قومی، فرهنگی، زبانی و مذهبی دارد معرفی کرد.

رییس کانون وکلا دادگستری همدان ادامه داد: در این نشست ۱۸۰ وکیل ترکیه ای با ظرفیت های مختلف شهر همدان آشنا شدند.

غلامی جلال گفت: هفتم اسفند روز استقلال کانون وکلا است و این روز برای عدالت خواهان، آزادیخوای خواهان و افراد دارای کرامت بسیار ارزشمند است.

وی افزود: هر چند موضوع استقلال وکلا بحث پر چالش است که از مناظر مختلف می توان آن را مورد نقد و بحث قرار داد اما استقلال وکلا مبنای عقلایی دارد.

رییس کانون وکلا دادگستری همدان بیان کرد: در صورت استقلال وکلا هر انسانی می تواند وکیلی انتخاب کند که وابسته به هیچ ارگان و نهادی نیست و وکیل هم آزادانه از حق موکل خود دفاع کند.

غلامی جلال یکی از مولفه های مهم برای خروج از انزوا را توجه به سمن ها و نهادهای مستقل دانست و اظهار کرد: اعتبار جهانی و مشروعیت هر حاکمیتی وابسته به سمن ها مستقل است و کانون وکلای دادگستری مهمترین نهاد مستقل در کشور به شمار می رود.

رییس کانون وکلا دادگستری همدان ادامه داد: آیا مشاوران حقوقی و وکلای آن کشور آزادانه می توانند در برابر شهروندان و حکومت، از یک سرمایه گذار خارجی دفاع کنند یا خیر ، که این مهم در صورت استقلال وکلا محقق می شود.

نشست هم اندیشی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران و ترکیه به میزبانی همدان برگزار شد.

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای کشور ترکیه گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و غزه از آبان امسال یک نسل کشی آشکار بود.
ارینچ ساکان در ادامه نشست هم اندیشی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران و ترکیه به میزبانی همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رژیم صهیونیستی اشغال سرزمین فلسطین را از سال ۱۹۴۸ آغاز کرد و این اقدام آنها موجب نسل کشی شد.

وی اضافه کرد: به عنوان اتحادیه سراسری کانون های وکلای ترکیه عنصرها و مصادیق جرم اسراییل را تنظیم و در قالب یک کیفرخواست به دیوان و مراجع صالح تقدیم شد.

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای کشور ترکیه ادامه داد: با این وجود این گونه اقدامات و محکومیت توسط کانون وکلا، خروجی خاصی نداشته و ۱۰ هزار کودک و زن بی دفاع در غزه جان باختند.

ساکان با بیان اینکه اتحادیه سراسری کانون های وکلای فلسطین هم به علت بمباران ویران شد و بسیاری از وکلا جان باختند گفت: انتظار می رود تمامی اتحادیه سراسری وکلا متحدانه، اقدامات مناسب و موثر علیه اسراییل انجام دهند.

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای کشور ترکیه بیان کرد: شعر سعدی شیرازی شاعر مشهور و بزرگ ایرانی مبنی بر« بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار» بر سر در ورودی سازمان ملل نصب شده است که تنها نوشتن و نصب این شعر در بناها کافی نیست باید اینها در قلب حک شده و برای عملی شدن آن اقدام کرد.

ساکان ادامه داد: اتحادیه کانون های وکلا کشور ترکیه و ایران به صورت مشترک اقدامات رژیم صهیونیستی و نسل کشی مردم غزه را محکوم می کند.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار