آخرین اخبار

20. بهمن 1402 - 15:56   |   کد مطلب: 27764
امام جمعه موقت شهرستان فامنین تاکید کرد:
همه در جهاد تبیین پیشرو و رسانه‌ای باشیم
گ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی رهبر امام جمعه موقت شهر فامنین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فامنین گفت: بزرگترین مناسبت و رویداد تاریخ بشر در ماه رجب بعثت رسول‌اکرم(ص) است و عظمت ماه رجب برگرفته از عظمت پیامبر اکرم می‌باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» حجت الاسلام والمسلمین مجتبی رهبر در خطبه‌های این هفته با اشاره به سخنان از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه که می‌فرمایند خداوند محمد (ص) را به رسالت مبعوث کرد تا جهانیان را بیم دهد و امین آیات خدا باشد، گفت: در بدترین سرزمین‌ها زندگی می‌کرد و آب‌های آلوده می نوشیدن و پیوسته خون هم را می‌ریختین و گناهان سراسر وجود آن‌ها را فراگرفته بود این بخشی از زندگانی امیرالمؤمنین درخصوص بعثت می‌باشد‌.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر بیان داشت: مهترین مناسبت‌های این هفته مبعث رسول‌اکرم (ص) و دهه مبارک فجر می‌باشد که ارتباط تنگاتنگی در این دو مناسبت وجود دارد. گران‌بهاترین نعمتی که خدا به بشر داده است وجود رسول اکرم (ص) و بعثت ایشان می‌باشد‌.

وی به سخنان مقام معظم رهبری هم در روز مبعث اشاره نمود و گفت: ایشان فرمودند؛ امروز ما مخاطب بعثت می‌باشیم و تمام نشده است و همچنان که پیامبر مردم را به یکتا پرستی دعوت کرد بعثت در میان ما هم می‌باشد و در طول تاریخ ابدی بشریت این وجود خواهد داشت و همیشه بشریت مخاطب تعلیم، تزکیه می‌باشد.

امام جمعه موقت شهرستان فامنین اظهار داشت: پیامبر همان‌طور که در آن روز مردم را به دور از بت‌ها دعوت کرد امروز هم همین وجود دارد و اولین بت هم بت درون خود ما و نفس ما می‌باشد و اول باید جامعه خودمان را اصلاح کنیم.

وی تصریح کرد: اولین خطاب آقا نسبت به مسئولین از پایین‌ترین رتبه‌ها تا بالاترین رتبه‌ها می‌باشد که باید حواسشان باشد، اخیراً فرمودند؛ خواص خیلی مهم می‌باشند و مسئولی که به جای خدمت کارش نمایش باشد ابن بت پرست می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر اضافه کرد: بعد از ۱۴ قرن از بعثت پیامبر مردی دیگری به ندای مبعث لبیک گفت و آن مردم کسی نبود جزء حضرت آیت الله خمینی ( ره ) و بعد از اینکه جاهلیت مدرن دین را از جهان می‌زدود مبعث دیگری به ظهور یافت و ملت ایران به بعثت نیز لبیک گفتند و بالاترین تغییر و تحولی که این بعثت در دنیا ایجاد کرد توجه دادن بشریت به معنویت دین است.

وی به کلام دو تن از نظریه پردازان غربی اشاره نمود و گفت در دهه ۶۰ گفت تا قبل از انقلاب جهان به سمت سکولاریسم و لیبرالیسم سیر می‌کرد و این انقلاب اسلامی بود که جهان را به سمت دیانت برد و یکی دیگر از دانشمندان گفت انقلاب اسلامی نه فقط مرزهای دولت های ملی را تغییر داد بلکه مرزهای بشریت عقلی را نیز تغییر داده است. انقلاب به همه جا صادر شد و بیش از هر زمانی صدور انقلاب اکنون دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر عنوان کرد: ملت‌ها در مراکز کفر و استکبار راهپیمایی‌های چند صد هزار نفری داریم در حمایت از مظلومین و الهام بخش همه این‌ها ایران اسلامی و ملت ایران بود و نکند از این غافله عقب بمانیم.

وی افزود: انقلاب بزرگی توسط ملت شریف اتفاق افتاد و این انقلاب حفظ کردن و مواظبت کردن می‌خواهد و هم اصل و هم اصلاح و برطرف کردن عیب‌ها نیاز دارد. ارزش انقلاب و دستاوردهای انقلاب و تاثیرگذاری در سطح جهانی آنقدر زیاد و عظیم است که مشکلات دیده نمی‌شود.

امام جمعه موقت فامنین ادامه داد: غزه، یمن و دیگر کشورها از ما یاد گرفته‌اند و نکند کوتاهی کنیم انقلاب ما آسیب ببیند. امروز در زمان کنونی بهترین و مهمترین عامل حفظ انقلاب حضور مردم است و نماد این حفظ دو عامل است راهپیمایی و انتخابات می‌باشد.

وی بیان کرد: انتخابات هم شرکت در اصل و هم گزینه‌های اصلح به ویژه مجلس خبرگان و رکن اساسی این انقلاب حضور مردم و دوم ستون این انقلاب که ولایت فقیه می‌باشد و مجلس خبرگان یعنی تعیین افراد صالح برای تعیین مصداق ولی فقیه می‌باشد و نباید فکر کنیم با کنار کشیدن ما امور اصلاح می‌شود و باید بدانیم حضور در انتخابات تنها راه اصلاح امور می‌باشد.

وی در پایان متذکر شد: دشمنان اگر احساس کنند ملت پشتیبان کشور نیستند ببینید چه اتفاقاتی می‌افتد و انتخابات از جنبه‌های بسیاری اهمیت دارد و اگر راهی برای اصلاح باشد فقط حضور در انتخابات می‌باشد و همه ما باید رسانه‌ای برای حضور پرشور در انتخابات باشیم.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار