آخرین اخبار

1. شهريور 1396 - 10:57   |   کد مطلب: 24729
سخن جمعی از شهروندان و گردشگران در همدان:
شیخ الرییس بوعلی سینا افتخار هر ایرانی است
نامیدن یک هفته به نام همدان و همچنین سالروز ولادت حکیم بوعلی سینا در اولین روز این هفته بهانه ای بسیار مناسب برای معرفی هر چه بیشتر همدان به جهانیان است.

به گزارش آوای فامنین،به نقل از صبح الوند؛ به مناسبت هفته همدان و همچنین یکم شهریور ماه که به نام بوعلی سینا نام گزاری شده است کمی روی آرامگاه این حکیم بزرگ زوم کرده و تصمیم بر آن شد که به بازدید از آرامگاه رفته و گفت و گویی با مردم استان و همچنین مسافرانی که به آن جا آمدند داشته باشم.

 

پس از ورود به محوطه ی آرامگاه  گردشگران فراوانی را مشاهده نمودم  که با علاقه خاصی در حال بازدید از آرامگاه این حکیم فرهیخته بودند .

 

در ادامه با مسافری  که از شهر شوش به استان همدان آمده بود گفت و گو کردم و این مسافر با اشاره به این که شخصیت بوعلی سینا خاص بوده است گفت: شنیدم زمانی که بوعلی سینا کوچک بود مادرش برای انجام کارهای های منزل او را در یک سبد میگذاشت و با خود به همه جا میبرد، بوعلی سینا در خاطراتش میگوید از بچگی به آسمان نگاه میکردم و فکر میکردم آسمان سوراخ است؛همین نشان دهنده این است که  از کودکی نابغه بوده و به فکر کارهای خاص بوده است.

 

 

این مسافر در ادامه اظهارکرد: میگویند ابوعلی سینا برای درمان فردی که مبتلا به کمر درد بود دستور داد تا گاوی بیاورند و بگذارند گرسنه شود و سپس مرد را به گاو بستند و چندروزی نمک به او دادند و وقتی تشنه شد شکمش ورم  کرد و فشار به مرد آمد و تغییراتی دراستخوان های او به وجود  آمد و خوب شد.

 

وی از حضور داشتن در آرامگاه بوعلی احساس رضایت کرد و افزود: حس خوبی از بودن در این مکان دارم؛ ابوعلی سینا ایرانی الاصل هست و باید قدر او را بدانیم و نگذاریم کشور های دیگر او را برای خود کنند، متاسفانه  خیلی ها میگویند اصالت بوعلی سینا ترکیه ای و عراقی است اما افتخار میکنیم که او ایرانیست.

 

 

در ادامه مسافر بابلی با تاکید براینکه بوعلی سینا دانشمند و طبیب ایرانی میباشد گفت: تعداد کتاب های نوشتعه شده توسط این دانشمند زیاد است و بسیار معتبر،به همین دلیل در کشور های خارجی و در بهترین دانشگاه ها تدریس میشود.

 

این مسافر بابلی افزود: به دلیل معروف بودن بوعلی سینا تصمیم گرفتیم اولین  مکانی که از آن بازدید میکنیم اینجا باشد و از دیدن موزه و مقبره ی بوعلی سینا لذت فراوانی بردیم چرا که سنتی و جذاب است.

 

 

این مسافر بابلی با اشاره به اینکه امکان دیدن بنای اصلی به دلیل تعمیرات وجود ندارد گفت: شنیده بودم که شباهتی به گنبد قابوس دارد و حالا از این موضوع مطمئن شدم.

وی در پایان افزود همدان آب و هوای خنک و مطبوعی دارد و استانی مناسب برای سفر در تعطیلات تابستان است.

 

 

آقای رفیعی که از سبزوار به استان همدان آمده بود با اشاره به این که بوعلی سینا حکیم و طبیب سنتی بوده گفت: در زمان معاصر هم از تجویزات گیاهی و سنتی بوعلی سینا برای درمان بیماری ها استفاده میشود و این یعنی علم بوعلی سینا مختص به همه دوره های زمانی میشود.

 

 

وی افزود: بنا بسیار جالب است، با دیدن بناهای تاریخی برخود میبالیم و باید قدر بوعلی سینا را بدانیم.

 

این مسافر سبزواری در ادامه تاکید کرد همدان شهر خوبیست و وجود آرامگاه بوعلی سینا در این استان ارزشمند است.

 

 

یکی از شهروندان همدانی ضمن ابراز خرسندی از همسایگی با بوعلی سینا گفت: بوعلی سینا دانشمندی بوده است که در اکثر رشته ها تخصص داشته است و در تمام جهان مشهور است.

 

خانم توکلی با اشاره به کتاب قانون بوعلی سینا گفت: کامل بودن این کتاب سبب شده است که این کتاب در تمام نقاط جهان منبعی برای تمام پزشکان باشد.

 

وی در ادامه گفت: خیلی از پزشکان دنیا ارزومندند که سوگندنامه خود را بر سر مزار این پزشک بخوانند و خوشبختانه پزشکان همدانی از ابن بزرگترین نعمت برخوردار هستند.

 

 

یکی دیگر از شهروندان همدانی با ابراز خوشحالی از اینکه هفته ای به نام هفته همدان نامیده شده است گفت: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است و گذاشتن یک هفته به اسم این شهر بسیار موثر در معرفی هر چه بیشتراین شهر به جهانیان است.

 

این شهروند ادامه داد: همواره در این هفته برنامه های شادی در همدان برگزار میشود و من سعی میکنم با خانواده در این برنامه ها شرکت کنم وبهنوعی همدان در این هفته شاد است.

 

وی در پایان به وجود ارامگاه حکیم بزرگوار بوعلی سینا در همدان اشاره کرد و گفت: باید قدر این حکیم را بیشتر بدانیم و به همجواری در کنار چنین حکیمی افتخار کنیم.

 

*سخن پایانی...

در پایان باید گفت با توجه بهنامیدن یک هفته به نام همدان بهترین فرصت جهت معرفی  نقاط گردشگری همدان به جهانیان است و مسئولین باید این هفته را مغتنم بشمرند وتمام تلاش خود را در جهت معرفی هر چه بیشتر این شهر کنند چرا که گردشگری با ایجاد اشتغال ارتباط مستقیمی دارد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار