آخرین اخبار

16. مرداد 1396 - 11:22   |   کد مطلب: 24684

دیروز، روز بسیار مهم برای خانواده هایی بود که دانش آموز کنکوری داشتند، طبق رویه همیشگی اعلام نتایج کنکور دانشگاه سراسری، نتایج آزمون سال ۹۶ روز گذشته به صورت رسمی اعلام شد و دانش آموزان کنکوری نتیجه چندین سال تلاش خود را دریافت کردند.

به گزارش سلامت آنلاین در این میان هستند دانش آموزانی که از ابتدا هدف خود را در کسب رتبه برتر و تک رقمی در کنکور خلاصه کرده اند و با تمام توان می کوشند تا قهرمان مارتن کنکور باشند. یکی از این دانش آموزان سخت کوش و با اراده صابر دین پژوه است، این دانش آموز مدرسه شهید مدنی ناحیه چهار تبریز توانست با کسب رتبه یک گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، قهرمان مارتن کنکور سال ۹۶ باشد تا اولین دیگری بر افتخارات شهر اولین ها بیفزاید. این نتیجه و کسب سه  رتبه تک رقمی دیگر در گروه های آزمایشی علوم تجربی و زبان های خارجی برگ زرینی بر افتخارات دانش آموزان تبریزی افزود.  در همین زمینه به سراغ صابر دین پزوه رفتیم.

صابرخیلی آرام و با متانت حرف می زند. فرزند دوم یک خانواده چهار نفری است پدر صابر یعقوب دین پژوه، دانشیار دانشگاه تبریز در رشته مهندسی منابع آب است و مادرش دبیر زیست شناسی و معاون فناوری یکی از مدارس تبریز. آنچه در پی می اید گفتگوی وبسایت «تبریز بیدار» با توست که از نظر می گذرد:

در ابتدا از خودتان بگوید و اینکه در کدام مدرسه تحصیل کرده اید؟

صابر دین پژوه هستم و دوران متوسطه اول و دوم را در مدرسه شهید مدنی ناحیه چهار تبریز تحصیل کرده ام وتوانستم با معدل نهایی ۱۹/۹۶ فارغ التحصیل و به خواست خدا در کنکور سراسری سال ۹۶، موفق به کسب رتبه یک رشته ریاضی فیزیک شدم.

پیش بینی می کردید رتبه یک گروه آزمایشی ریاضی فیزیک را کسب کنید؟

من همیشه در آزمون های آزمایشی رتبه های تک رقمی را کسب می کردم، با این وجود پیش بینی نمی کردم موفق به کسب رتبه یک کشوری شوم.

 

 

به نظر شما ارتباطی بین کسب رتبه های برتر کنکور و تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی وجود دارد؟

معتقدم مدرسه و معلم تاثیر بسزایی در موفقیت دانش آموزان دارند و معلم خوب قادر است دانش آموزان موفق تری را تحویل جامعه دهد.

شما برای رسیدن به موفقیت از کلاس های کنکور استفاده کردید؟

با توجه به سطح علمی مدرسه ای که در آن تحصیل می کردم، بنابراین نیازی به شرکت در این گونه کلاس ها نداشتم و از مطالب کلاسی خود استفاده کردم. به همین دلیل این کلاسها را به کنکوری ها پیشنهاد نمی کنم و مطمئنم اگر کنکوری ها به جای هدر دادن وقتشان در این کلاسها، خودشان مطالعه کنند، موفقیت بیشتری کسب خواهند کرد.

به نظر شما کنکوری ها تنها به کتب درسی بسنده کنند یا برای رسیدن به موفقیت از کتب کمک درسی نیز استفاده کنند؟

در اولویت بودن کتب درسی به عنوان منابع اصلی هیچ شکی نیست، بویژه برای دروسی نظیر دینی و شیمی اما بهتر است برای دروسی نظیر ریاضی از کتب کمک درسی نیز استفاده کنند تا با روش های مختلف حل مسئله آشنا شوند. در عین حال تست زنی می تواند به آنها در تحلیل سوالات و شناخت تله های تست زنی کمک کند.

مطالعه برای کنکور را از چه زمانی آغاز کردید؟

با استفاده از تجربیات رتبه های برتر سالهای گذشته، مطالعه را از سال دوم دبیرستان آغاز کردم اما مطالعه به صورت جدی را از تابستان سال گذشته آغاز کردم.

چند ساعت در روز مطالعه می کردید؟

در روزهای مدرسه بطور میانگین روزی ۶ الی ۷ ساعت و در روزهای که مدرسه نمی رفتم ۱۱ الی ۱۲ ساعت در روز مطالعه می کردم و در ماه های منتهی به کنکور نیز بطور میانگین روزی ۱۳ الی ۱۴ ساعت مطالعه داشتم.

ارتباط شما با فضای مجازی چگونه است، زمانی که برای کنکور آماده می شدید از این ابزراها استفاده می کردید؟

علی رغم اصرار خانواده، از گوشی هوشمند استفاده نمی کنم و در هیچ یک از شبکه های اجتماعی عضو نیستم.

دلایل موفقیت خود را در چه می دانید؟

من موفقیت خود را پس از لطف خدا و تلاش خودم، مرهون خانواده ام هستم و مطمئنم اگر حمایت های خانواده ام نبود، نمی توانستم این موفقیت را کسب کنم البته مدیریت و معلمان مدرسه ام نیز نقش بسزای در کسب این موفقیت دارند و از همه آنها سپاسگزارم.

چه راه هایی برای مقابله با استرس و اضطراب کنکور پیشنهاد می دهید؟

راه های زیادی برای مقابله با استرس وجود دارد و کنکوری های می توانند با مطالعه کافی، مدیریت زمان و استفاده از مواد غذایی مناسب مانع استرس خود شوند.

قصد دارید در چه رشته ای ادامه تحصیل دهید؟

به رشته نرم افزار علاقه بسیاری دارم و احتمالا این رشته را در دانشگاه صنعتی شریف انتخاب کنم اما هنوز تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته ام و باید کمی بیشتر تحقیق کنم.

در پایان از اهداف و برنامه هایتان بگویید؟

قصد دارم شرکتی مشابه ماکروسافت، بنام آیروسافت در ایران راه اندازی کنم.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار