آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1403 - 21:19   |   کد مطلب: 28268
امام جمعه فامنین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان گفت: حوادث این روزهای دانشگاه‌های آمریکا و اروپا که اعلام حمایت دانشجویان آنان از مردم مظلوم غزه است رویداد بی سابقه و قابل توجهی را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری در نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به تقوا نمازگزاران، روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و گفت: اول، تربیت اولاد صالح و تحویل به جامعه.
دوم، انس با قرآن و تلاوت آن در مساجد.
سوم، خدمت‌رسانی به مردم مانند کندن چاه.
چهارم، کاشت درخت برای نفع رساندن به مردم.
پنجم، دادن صدقه مانند، جاری کردن چشمه برای مردم و حیوانات.
ششم، سنت حسنه‌ای را فرهنگ‌سازی کنیم، مانند تلاوت قرآن در مجالس خانگی، پس تا زمانی که در قید حیات هستیم فرهنگ سازی را ادامه دهیم.

یکی مصادیق‌های تقوایی الهی این است از حیله‌های شیطان و نفس عماره که انسان را دچار دو یا چند دستگی می‌کند را درک کنیم، اگر نیت شیطانی باشد موجب تفرقه بین جهان اسلام می‌شود، از سخنانی که موجب تفرقه و چند دستگی در بین مردم می‌شود، خودداری کنیم.

خطيب نماز جمعه فامنین افزود: عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق، توطئه‌های اقتصادی دشمن را بهم ریخت، دشمنان می‌خواستند کشور ایران را به انزوا بکشانند در حالی کمک خداوند شامل مردم عزیز ایران شد و تفکرات رهبر معظم انقلاب موجب بر ملا شدن نیت دشمنان کور دل شد. موردی که لازم است به‌آن توجه کنیم، مشکل اقتصادی و معیشتی مردم است، برای ثبات اقتصادی کشور دولتمردان باید به میدان بیایند و مشکلات معیشتی و اقتصاد مردم که کام آنان را تلخ کرده را به ثبات برسانند، دولتمردان باید نقشه و راه حل خوبی برای اقتصاد ما داشته باشند.

وی بیان داشت: افرادی در داخل و خارج کشور هستند و به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند باید پاکسازی شوند، یعنی وعده صادق در مورد اقتصاد داخل کشور هم صورت‌ گیرد.

خطیب نماز جمعه فامنین تصریح کرد: حوادث این روزهای دانشگاه‌های آمریکا و اروپا که اعلام حمایت دانشجویان انان از مردم مظلوم غزه و فلسطین است رویداد بی سابقه و قابل توجهی را در دنیا رقم زده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری اضافه کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب در سال‌های قبل فرمودند؛ ما به قله نزدیک هستیم، در دنیا نظم صادقی بوجود می‌آید، چرا که حضور حماسه‌ای دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآور تفکر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب است که از سال‌ها پیش نامه‌ای برای جوانان و دانشجویان آمریکا و اروپا فرستادند و انعکاس آن در دنیا اثر بخش بوده است.

وی عنوان کرد: چرا دشمنان بایکوت خبری برای عملیات وعده صادق داشتند، چون واقعیت‌ها رو پنهان کنند، چون به ضرر خودشان است، پس با عملیات طوفان‌الاقصی و عده صادق مردم واقعیت را متوجه شده و از خواب غفلت بیدار شدند.

امام جمعه فامنین گفت: هدف دشمن از بایکوت خبری این بود که واقعیت‌ها را پنهان کنند ولی برای این سیل جمعیت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها آشکار شده است، پس حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها نوید شنیدن صدای قدم‌های حضرت مهدی فاطمه عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

وی بیان داشت: حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه، در سال ۱۳۲۳ به قیام لله همان قیام دعوت برای خدا اشاره کردند که برای اقامه عدل و حق است، برای ترویج معنویت است، پس حماسه وعده صادق ثمره‌ی همان قیام لله است، امام خمینی کبیر به مردم دنیا یاد دادند، که مردم به این فکر و اندیشه برسند تا ظلم و فساد را ریشه کن کرده و واقعیت را بیابند، یعنی باید قیام برای خدا باشد تا موثر گردد.

امام جمعه فامنین با اشاره به شهادت امام صادق علیه‌السلام، این روز را خدمت نمازگزاران شهرستان تسلیت عرض نمود و توصیه کرد در مسیر امام صادق علیه‌السلام قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: آقا امام صادق علیه‌السلام ادعای امامت داشتند و مجاهدت در مقابل حکام می‌کردند تا برای برپایی حق و حکومت الله بر روی زمین و حکومت ظالم را از روی زمین برچیده کنند.

غفاری با اشاره به راز مظلومیت امام صادق علیه السلام گفت: روزی که دشمنان وی حمله کردند و خانه حضرت را آتش کشیدن و کسی نبود به داد آنان برسد، پس مظلومانه به شهادت رسیدند.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار