آخرین اخبار

17. ارديبهشت 1403 - 10:13   |   کد مطلب: 28296
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فامنین گفت: نقش ماماها در نظام بهداشت و سلامت کشور بسیار مهم و تاثیر گذار است.

به پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» آرش مفرح ذات در حاشیه برگزاری جشن روز جهانی ماما در شبکه بهداشت و درمان شهرستان فامنین گفت: نقش ماماها را در نظام بهداشت و سلامت کشور بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و در این زمان که موضوع جوانی جمعیت و کاهش موالید در کشور بسیار مورد توجه است، بیش از گذشته باید به نقش و جایگاه ماماها توجه شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فامنین افزود: ماماها در ارتقای سواد بهداشتی زنان و ارتقا سلامت موثر هستند چرا که با افزایش سواد و آموزش تغذیه درست در زن باردار به سلامت مادر و جنین موثر واقع می‌شوند. این توصیه‌ها و آموزش‌ها باعث شده تا مادران باردار شیوه زندگی درست را برای خودشان مفید دانسته و نوزادان سالم به دنیا بیاورند.

 

وی بیان داشت: در حال حاضر ماماها هم از ارکان موثر سلامت در جامعه می‌باشند، چرا  که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب می‌توانند برای جوانی جمعیت و فرزندآوری تلاش کنند و در شهرستان ما این موضوع را در مراقبت‌های قبل از زایمان و شیوه درست زندگی کردن را به زنان آموزش داده و توصیه می‌کنند.

 

شایان ذکر است در این مراسم از زحمات مامای نمونه فاطمه نقاش زرگر و دیگر ماماهای مراکز خدمات جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اهدای هدیه قدردانی و تجلیل شد.همچنین از کارشناسان و روانشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان هم با اهدای لوح و هدیه قدردانی و تجلیل شد.

این مراسم با حضور پرسنل و همکاران شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سالن جلسات برگزار شد.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار